tirsdag den 2. oktober 2007

PaintShopPro øvelserne... Sådan gjorde jeg....

Nu er jeg kommet igennem alle 3 øvelser og jeg har lært noget nyt igen. Ikke alle øvelser var lige svære, men krævede alligevel at man tog sig tid.
Lad os starte med opgave 1; Collagen.... Ja, her lærte jeg noget om hvor vigtigt det er at læse og forstå opgave inden man springer ud i det. Kildeangivelsen glemmer jeg aldrig! Jeg brugte opgaveformuleringen til at lave min collage ikke så meget manualbasen.
Opgave 2; pop art billedet..... Det var den der var sværest synes jeg. Jeg kludere rundt i alle de lag, og lavede da også billedet om flere gange, skiftede endda motivet ud, for jeg synes ikke det lignede noget. Her brugte jeg manulbasen og opgavebeskrivelse en hel del, den lå så jeg hele tiden kunne poppe den frem. De var til god støtte.
Opgave 3: effekter.... Den her opgave var ikke så svær, computeren gjorde arbejdet.... Jeg brugte dog manulbasen til at læse mig frem til fremgangsmåden.... simpel og lige til...
Hvad har jeg så lært af det her......
Jeg har ihvertfald lært noget om kilder, og hvor vigtigt det er at man inden man begynder på en opgave har fuldstændig styr på det, og at man er sikker på at man har forstået hvad det går ud på. Min læringstil kendte jeg godt, og er da kun blevet bekræftet i, at den er rigtig. Jeg skal helst kvaje mig før jeg helt forstår... nååhh det var sådan... sidde og kludre med det så jeg er ved at blive gråhåret, men så¨hænger det også ved.
Jeg har masser af gåpåmod til de andre opgaver.

1 kommentar:

Helen sagde ...

Ja - når man skal lære noget - skal man selv have "tingene" mellem fingrene :-)

Når der indgår et håndværk, som jeg kalder det at arbejde med kreative programmer på computeren, bliver det særligt synligt, at man også i den forbindelse skal "øve" sig - det er "tilladt" at kvaje.....