tirsdag den 19. februar 2008

Billeder fra min "biotop"





Her kan i se ud over min valgte biotop. Jeg har valgt et "mose" område, eller det startede som mose, nu er det vel nærmere en sø. Der går en sti rundt om, hvor man kan færdes.

Om sommeren er her tæt bevokset med træer, og faktisk meget idyllisk. Her er masse af fugleliv både om sommeren og nu her om vinteren. Fuglene her er vant til der kommer mange mennesker og børn med brød, så de er ikke så bange. De giver børnene en god oplevelse idet, de kan komme meget tæt på. Er de heldige kan de endda få ænderne til at spise fra deres hånd, og det er fedt når man er tre år, og måske ikke den modigste :)


I kan nok ikke se det på billedet, men denne blishøne er faktisk ved at få sig en "fiske-middag". Det var meget spændende at følge med i. Selv børnene stod og var vældig optaget af det. Jeg har personligt aldrig set det før.
Denne oplevelse har været noget børnene har snakket meget om efter vi kom hjem.






2 kommentarer:

Ib Nielsen Birkblad sagde ...

Spændende oplevelse med blishønen. Jeg troede de var de rene vegetarer. Kan du få lov at fiske i dammen, der må jo være fisk i den.

Heidi sagde ...

Øhh det ved jeg ikke, og jeg er hellere ikke den store fisker... :)