mandag den 26. november 2007

Computerspil...

Vi skulle alle lave et indlæg om computerspil i institutionerne... Kommentere på 3....
Jeg vælger istedet at skrive mine kommenetarer her;
Rie skriver blandt andet om berørringsangst, hvilket jeg synes du har ret i Rie. Har selv arbejdet i en institution engang hvor der stod en computer til rådighed til børnene, men de fleste ansatte vidste ikke hvad det var for eller bag på den. Og hvad er den så til?? Det opfylder da godt nok kravet om at børnene skal have adgang til computer, meen mon ikke der er andet i det krav... det tror jeg nu nok... :=)

Dorte skriver om leg og læring, og at computer er fremtiden... Jeg kan kun tilslutte mig din holdning Dorte, som jeg også har skrevet i mit eget indlæg kan vi jo tage os selv som eksempler.. Vi tager en videregående uddannelse over nettet... Hvad byder fremtiden så ikke??? Jeg lader mig gerne overraske.....
Men jeg er enig med dig i at børn kan lære meget ved at få lov til at prøve kræfter med computeren... Grunden til jeg skriver få lov er, at jeg tror mange forældre giver for hurtigt op... Børnene skal have lov til at kvaje sig.... Men her tror jeg mange vælger at sige det er for tidligt du er ikke gammel nok til det endnu... Hvillet jeg slet slet ikke kan følge dem i... Men mange forældre i dag har nok hellere ikke den tid det skal til for at hjælpe barnet på rette vej... :(

Og som Johannes skriver skal vi ikke hæmme børn i deres brug af computer, og det kan jeg kun sige jeg er enig i... Desværre er det ikke alle der deler den mening med os... For så havde der nok været flere computer installeret rundt omkring i de forskellige institutioner...

Ingen kommentarer: